czwartek, 1 maja 2014

Grillowanie

Tyle się mówi o grillowaniu, ze chyba czas zacząć. Pewnie każdy wie jak grillować kiełbasę, ale nie każdy zna ciekawe przepisy na grillowana kaszankę, a ta tego roku w modzie. Dobra kaszanka to 100% pewności,że danie się uda.
Ja pozaglądałam w różne miejsca na necie i znalazłam kilka przepisów, a dzisiaj zagrillowałam w piekarniku:))
Oto inspiracje:

Z kapustą kiszoną,boczkiem, ziemniakami.
Z kiszoną kapustą - You tube
No i góra przepisów

A ja zrobiłam to tak:
 Przed zawinięciem w sreberko

Kaszankę nacięłam i włożyłam w nacięcie krążki cebuli
Owinęłam kaszankę 2 plastrami wędzonego surowego boczku.
Kawałek folii aluminiowej posmarowałam odrobiną masła.
Nałożyłam na to uprzednio podgotowaną kapustę kiszoną, doprawioną suszonymi grzybkami i ziołami do smaku.
Zawinęłam w folię i włożyłam do piekarnika nagrzanego na 200 stopni.
Po 30 minutach otworzyłam zawiniątko:))
i
zawartość była dość blada więc włączyłam górną grzałkę tym razem termoobiegu na grillowanie-górne przypiekanie



Warto spróbować bo ma to danie ciekawy smak 
no i myślę, że dla lubiących piwo pewnie dużo lepiej z tym piwem będzie smakowało.
Na przyszłość zamierzam spróbować obłożenie kaszanki liściem zielonej sparzonej uprzednio kapusty i potraktowanie dania jak gołąbka.
Po zjedzeniu takiego dania - spacer okazuje się być jedynym ratunkiem na przejedzenie:)) 
Podsumowując: kaszanka zawsze smakuje jak kaszanka, a kapusta jak kapusta, boczek jak boczek i nie ma tu żadnych tajemnic do zgłębienia, raczej to danie na zimę, gdy potrzeba energii.



1 komentarz:

  1. Mniam ;) Nie powinnam się przyznawać publicznie, że uwielbiam takie jedzenie, ale to prawda.. Już nie mogę się doczekać swojego pierwszego grilowania w tym roku.
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń