niedziela, 5 października 2014

Plackochleb z winogronem

Trochę rzadko tu bywam, ale nadrabiam zaległości sezonowym wypiekiem.
Skorzystałam z przepisu w necie , tylko go trochę przerobiłam na swój sposób. Szukałam przepisu na ciasto z winogronem bo mam winnice na balkonie.
No i znalazłam jako pierwszy przepis TEN
jest to nazwane Schiacciata con l'uva, ciężko wymówić i napisać, ja to nazwałam plackochleb
no i tak przepis zmodyfikowałam

Składniki
60 dkg mąki pszennej pełnoziarnistej, chlebowej
2 płaskie łyżki soli
6 łyżek cukru
1/2 paczki drożdży
letnia woda
60 dkg winogron
4 łyżki oliwy z oliwek
2 łyżki rozdrobnionego rozmarynu /świeżego/

Wykonanie:
Zaczyn z drożdży
Do zaczynu dodać mąkę, wodę wg zapotrzebowania, cukier, sól, oliwę z oliwek  i wyrobić na gładkie ciasto.
Odstawić do wyrośnięcia.
Podzielić na 2 części.
Formę  wysmarować oliwą, wyłożyć jedną część ciasta i połowę winogron, posypać je 1 łyżką rozmarynu, rozwałkować drugą część ciasta i nałożyć na poprzednia warstwę, tak by zlepić obie części dookoła formy.
Na wierzch nałożyć pozostałe winogrona przyciskając je do ciasta, posypać resztą rozmarynu i polać oliwą z oliwek.

Piec w nagrzanym do ok 200 stopni piekarniku ok 50 minut.
Wystudzić i zajadać / gorące zjedzone nas rozedmie /.

A to foty



Polecam bo smaki ciekawe, bo to proste, tanie i ciekawe.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz