piątek, 7 lutego 2014

WALENTYNKA


"Nawet z tartą w serce warto"

Walentynkowa tarta 
z sosem lemon curd


Poniżej udoskonalona forma tej tarty dzisiaj wykonana
i kilka fotek z pracy nad nią

Niedługo Walentynki i zrobiłam na próbę pierwszą tartę z sosem lemon curd.
Jeśli chodzi o sos to zrobiłam go najmniejszym wysiłkiem posługując się filmikiem na stronie kotlet tv. Uważam, ze jest on najmniej pracochłonny z efektem identycznym do innych, które pochłaniają masę czasu do przygotowania
z tamtej tez strony.
Co do ciasta to powiem tak - mam swój super przepis od pewnej pani Irenki           i nigdy nie będę korzystała z żadnego innego, gdyż każdy inny jest dla mnie nie do przyjęcia.
Powyżej tarta wykonana z ciasta wg przepisu na tartę , boki powinny być wzniesione jednak w trakcie pieczenia zjechały w dół. To ciasto jest bardzo nieudane. Może to wina foremki? Ale chciałam o określonym kształcie.
Teraz podaję przepis na super ciasto zarówno do ciast tzw kruchych jak i do wszelkiego rodzaju kruchych spodów typu tarta. Jeśli w najbliższych dniach zrobię następną tartę to z przepisu niżej podanego i pokażę rożnicę.

Moje ciasto - idealne
"Irenka"
50 dkg mąki
30 dkg tłuszczu
szczypta soli
3 żółtka
1 jako
cukier puder
1 mały proszek do pieczenia

jeśli ktoś ma ochotę na mniejszą porcję to proporcjonalnie zmniejszać
Opis wykonania

Na stolnice wsypać przesianą mąkę, zrobić zagłębienie na środku. Do tego zagłębienia dodać tłuszcz, cukier puder wg uznania, sol, 3 żółtka i 1 całe jajko.
Proszek (małe opakowanie) wysypać na mąkę dookoła tego co w środku.
Teraz tłuczkiem do ziemniaków najlepiej z dziurkami czy drucianymi esami-floresami zgnieść wszystko co jest w środku mąki. Po dokładnym zgnieceniu na  masę połączyć rękami z mąką w ciasto. Nie bawić się zbyt długo, ale ma być plastyczne i miękkie a nie twarde.
Teraz pięknie rozwałkować na żądaną wielkość i upiec w piekarniku 180-200 stopni.Każdy zna swój piekarnik i każdy wie jak on piecze.
Powyższa ilość mąki wystarcza na szarlotkę 2 częściową z ciastem od spodu i na wierzchu. Ten przepis jest idealny jeśli będziemy się stosowali do niego bez dokonywania jakichkolwiek zmian. Nie ma tu wody, śmietany, niczego też nie trzeba dodawać. Na tartę wystarczy połowa składników.

No a sos lemon curd?

 

Sos jest wyśmienity


Jak obiecałam tak uzupełniam dzisiaj  wg mojego idealnego przepisu na ciasto dzisiaj od rana powstawały kolejne walentynkowe tarty

moja większa foremka

takie małe mam 2


Ciasto wg opisu powyżej


Tu już upieczone 


A tu tarta "mama"


A tu tarty "dzieci"


 a tu dekor oprócz bitej śmietany i wisienek


Tarta brała udział w wyzwaniu Scrappin Fantasies





2 komentarze:

  1. Wygląda pysznie. ;) Dziękuję za udział w wyzwaniu Scrappin' Fantasies! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. smakowite :) dziękują za udział w wyzwaniu Scrappin' Fantasies :)

    OdpowiedzUsuń