niedziela, 10 lutego 2019

Walentynkowy deser dla dwojga - prosty przepis.

Czekolada w czekoladzie dla 2 osób
Fondat czekoladowy
Lava cake
jak podaje 

Zrobiłam dokładnie według przepisu.
Czas łączny do wykonania i upieczenia to ok 30 minut, a nawet krócej.
Można zrobić na "poczekaniu"

Składniki
100 g gorzkiej czekolady 70-80% ( może być 64%)
50 g masła ( miałam 15 masła i 25 oleju kokosowego)
2 jajka
4 łyżki cukru pudru
1 łyżka mąki
1 łyżka kakao do posypania kokilki ( to moja propozycja , gdyż w opisie jest mąka do wysypania kokilki, mąka pozostawia białe ślady - kakao - nie)
no i owoce i gałka lodów waniliowych ( lodów nie miałam - to do dekoracji)
szczypta soli

Piekarnik ustawić na 200 stopni
z blachą w środku

Wykonanie
czekoladę połamać na kosteczki
dodać masło
rozpuścić w wodnej kąpieli lub kuchence mikrofalowej ale na niskiej temperaturze, 
żeby się nie zważyło. Ostudzić.
Jajka wymieszać z cukrem trzepaczką - nie ubijać.
Dodać szczyptę soli, schłodzoną czekoladę i łyżkę mąki.
Dobrze wymieszać.
Kokilki pojemność ok 200 ml wysmarować  masłem wysypać kakaem.

Napełnić kokilki do 3/4 wysokości kokilki. 
Wstawić na blachę do piekarnika i piec ok 8-10 -11 minut
zależy od pieca
urosną!
Delikatnie wyłożyć na talerzyk .
dodać owoce np truskawki, maliny, wiśnie
gałkę ulubionych lodów.
I żadna Walentynka, ani Walenty nie pozostaną obojętni wobec tego smakołyku. 
Niebo w gębie!!!
Chcecie więcej- podwójcie ilość składników.

Przepis sprawdziłam i oto wynik




To była pierwsza próba przed Walentynkami  i udana
Następnym razem wrzucę fotkę z lawą w środku bo nie zdążyłam zrobić, gdyż wcześniej zjadłam.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz