czwartek, 5 marca 2015

Ciasto dla Teściowej i Dentysty

Dzisiaj dzień Tesciowej i Dentysty - to tak na szybko można coś upiec. Ja upiekłam ciasto kruche z orzechami/zmielonymi/


A oto prosty przepis.
nastawiamy kuchenkę na 180 stopni.
Ciasto kruche
90 dkg mąki / na 3 kawałki ciasta - spód, środek i góra/
2,5 margaryny - Palma
2 łyżki gęstej śmietany
5 żółtek
1 jajko
1 łyzka proszku do pieczenia
szczypta soli
cukier puder 2 łyżki
cukier wanilinowy 1 szt.
To wszystko zagniatamy, najlepiej najpierw zagnieść tłuszcz z cukrem, jajkami i śmietaną  - ja robię to zgniatarką do ziemniaków taką metalową. Gdy będzie juz masa z tych składników to łączymy z mąką.
Ciasto dzielimy na 3 części. Jedna wędruje do lodówki i czeka.
1 część wałkujemy i wykładamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia.
Teraz pierwsze smarowanie ciasta 
U mnie to był sloik marmolady z jabłek i słoik konfitury różanej własnego wyrobu. Zmieszałam to wszystko i dodałam 2 łyżki płatków owsianych żeby wyciągneły wodę z jabłek.
Taką mieszankę - moze byc inna wg Waszego pomysłu - np same jabłka lub powidła śliwkowe.Wyłożyłam to na pierwszą warstwę ciasta.
Rozwałkowałam drugą część i przykryłam warstwę dżemową.
Teraz ubiłam białka z 1 szklanką cukru stopniowo dodawanym.
Gdy masa białkowa była super ubita
 dodałam 25 dkg orzechów laskowych wcześniej usmażonych na patelni i zmielonych w młynku.
Wymieszałam to łyżką i włożyłam na ciasto nr 2.
No i wreszcie na tą masę białkowo-orzechową starłam na tarce ciasto nr 3 to, kóre czekało w lodówce. 
Piekłam ok 1 godziny.
No i prezentuje się jak wyżej. W smaku super - orzechy po uprzednim podprażeniu smakują wyśmienicie.
No i teraz do Tesciowej i do Dentysty"))


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz